tiistai 25. helmikuuta 2014

Jatkoa.


"Vain minä ja sinä."

Herätyskelloni soitti aamulla kuuden aikaan, enkä heti herännyt. Torkutin vielä jonkun aikaa, kunnes nousin ylös ja kävin laittamassa valot päälle. Silmiini sattui kirkas katto lamppuni, enkä kunnolla pystynyt katsomaan mihinkään. Olin lähdössä pesemään hampaitani ja keittämään itselleni teetä, kunnes puhelin alkoi soimaan. Vastasin, eikä kukaan sanonut mitään, kuulin ainoastaan raskasta hengitystä. Yövaatteni alkoi tuoksua saman vanhan naisen hajuvedeltä, niin kuin huoneessani tuoksui eilenkin. Puhelimen ääni alkoi kuulostamaan samalta henkilöltä, joka oli huoneessani eilen. En tiennyt mitä sanoa, joten menin paniikkiin ja pudotin puhelimeni maahan. Ääni kaikui vain huoneessani ja minun oli päästävä äkkiä pois. Kuulin kuinka ääni seurasi minua ja yritin tukkia korvani etten kuulisi mitään. Ääni vain koveni ja koveni. Huusin kovaan ääneen, "HILJAA", samalla juosten vessaan. Samaan aikaan meinasin törmätä isääni ja hän kysyi oudolla äänensävyllä, "Miksi sinä huusit?". En pystynyt sanomaan mitään, joten lähdin pesemään hampaitani. Hampaani harjattua, aloin pesemään kasvojani ja otin kasvovoiteen peilikaapista. Kun olin pessyt kasvoni, laitoin peilikaapin ovet kiinni ja samassa näin vessan nurkassa saman henkilön minkä eilenkin. Hän oli tulossa lähemmäs minua ja yritin paeta hänen luotaan. Jäin kuitenkin nurkkaan jumiin, enkä pystynyt pakenemaan pois. Hän koski minun kasvojani ja raapaisi minun poskeeni haavan. Yhtäkkiä kädessäni oli verta, sekä yöpaidallani. Yritin kaikkeni, jotta pääsisin vessasta ulos, mutten päässyt. Isäni koputti vessan oveen ja halusi päästä itsekin pesemään hampaita. Istuin vain pöntön päällä, tuijottaen veristä paitaani ja yritin alkaa putsaamaan sitä. Isäni koputti edelleen oveen ja tuntui kun hän olisi tullut sen läpi. Avasin oven ja päästin hänet pesemään hampaitaan. Katsoin itseäni eteisen peilistä, huomaten ettei minulla ollutkaan poskessa haavaa, eikä paidassani verta. Menin keittiöön keittämään teetä ja istuin keittiön pöydän ääreen juomaan. Teen juotua, menin pukemaan vaatteet päälleni ja menin istumaan autoon.

Isäni heitti minut taas kouluun, sillä hän kävi samalla kaupassa. Tapasin pari luokkalaistani koulun pihalla ja menin heidän kanssaan istumaan aulaan. Kävimme kahviossa ja ostimme itsellemme suklaata. Suklaan syötyämme menimme istumaan luokkaan. Juttelin tunnin alussa luokkalaisilleni, kunnes opettaja alkoi jakamaan matematiikan pistokokeita. Enhän minä ollut tietenkään harjoitellut yhtään, joten paniikki alkoi iskemään taas. Samalla kuulin saman äänen, joka kuiskasi korvaani, "You know what happend if you fail the test". Jäin miettimään hänen sanojaan ja mietin oliko minun tosissani onnistuttava tässä. Yritin parhaani ja tunnin loputtua palautin testin opettajalle ja lähdin välitunnille. Istuin aulassa parin ystäväni kanssa ja juttelimme niitä näitä. Minulle tuli vessa hätä, joten lähdin käymään vessassa ja huomasin molempien koppien olleen lukossa. Odotin pitkään vessaan pääsyä, muttei kumpikaan koppi auennut. Yritin kurkkia koppien sisälle enkä nähnyt ketään. Koputin monta kertaa mutta kukaan ei avannut, eikä sieltä kuulunut mitään. Kopin ovet olivat edelleen lukossa, joten päätin lähteä pois vessasta. En kuitenkaan saanut vessan ovea auki, sillä sekin oli mennyt lukkoon. Hakkasin ovea, huusin apua ja koitin saada ovea auki. Olin hetken hiljaa, enkä kuullut käytävässä ääniä. Huusin edelleen tuskissani ja koitin rauhottua mutten pystynyt.
Ystäväni tuli avaamaan oven minulle ja ihmetteli mikä meteli vessasta tuli. Muidenkin päät kääntyivät ja yritin sopertaa ystävälleni jotakin, mutta lähdinkin äkkiä luokkaan istumaan. Koulupäivä oli kuitenkin ohi nopeasti ja kotona minua odotti pyykit.

Kotiin tultuani aloin heti siivoamaan. Keräsin kaikki pyykit asunnosta ja laitoin ne koriin. Lähdin pyykkikorin kanssa hissillä alimpaan kerrokseen. Avasin pyykkituvan oven ja kuulin, kun joku muukin oli pyykkituvassa. Laitoin korissa olevat pyykit pesukoneeseen ja valitsin pesuohjelman. Naapurini tuli kuivaushuoneesta lakanakorin kanssa ja tervehti minua iloisesti. Tervehdin takaisin ja tajusin ettei ohitse kulkenut äsken ketään. Avasin kuivaushuoneen oven, todeten ettei sielä ollut oikeasti ketään. Eikä pyykkinarulla ollut kuivumassa lakanoita. Pudistin päätäni ja laitoin pyykinkoneen päälle ja lähdin takaisin ylös. Tunnin kuluttua lähdin takaisin pyykkitupaan laittamaan pyykit kuivumaan kuivaushuoneeseen. Kuivaushuoneessa tuntui epämukavalta ja saman vanhan naisen tuoksu tuli nenääni, ja tuoksu kantautui käytävään asti. Viimein olin saanut pyykit kuivumaan ja lähdin kohti hissiä. Astuin hissiin ja painoin kutos kerrokseen. Pidin käsiäni puuskassa ja yhtäkkiä joku painoi stop nappia. Joku oli siis kanssani hississä ja hissi pystähtyi nelos kerrokseen. Aloin panikoimaan enkä nähnyt hississä ketään. Alkoi taas tuoksumaan hajuveden tuoksu ja se valtasi koko hissin. Katsoin itseäni peilistä ja olin edelleen paniikissa. Näin peilissä tumman varjon ja käänsin nopeasti pääni taakse. En nähnyt varjoa ja pään käännettyäni se näkyi peilissä taas. Hissi oli edelleen lukossa ja yritin painaa hälytysnappia, mutta se ei toiminut. Joku tönäisi minut hissin lattialle ja näin sen ilkeän katseen, tunsin sen tuoksun ja kuulin sen äänen. En tiennyt mitä tehdä, enkä tiennyt mitä sanoa. Tuijotin tyhjää peiliä, kädet tärisivät ja hengitys tuntui raskaalta. Yhtäkkiä peiliin ilmestyi teksti, "Only you and me".



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti